La pissarra digital interactiva

Aprofitant la sessió a la qual vam assistir fa unes setmanes sobre el funcionament de la pissarra digital interactiva (PDI), iniciem una altra entrada per comentar els aspectes més rellevant per així donar-ho a conèixer a les persones que encara no ho sàpiguen. 

Primer de tot definir que una pissarra digital (PD) és un sistema tecnològic comprès per un ordinador amb connexió a internet i un videoprojector que ho projecta a una pantalla. Aquesta seria la idea més bàsica de pissarra digital, la qual ja fa alguns anys que s'utilitzen a les aules, ja sigui per ensenyar documents, videos, fotografies, etc. referents a la matèria que es dóna a cada assignatura. 


Pissarra Digital en una aula de pàrvuls.
Ara bé, aquest tipus de "pissarra" s'ha de diferenciar amb la pissarra digital interactiva (PDI). Aquesta, té a més a més, la possibilitat d'interactuar amb ella. És a dir, que tan mestres com alumnes poden escriure-hi al damunt, fer fotos de pantalla, remarcar les parts important d'un text, així com utilitzar una gran quantitat de recursos fet per aquest tipus de pissarra. 
Pissarra Digital Interactiva
Després d'haver exposat les definicions i les diferències, podem fer una petita reflexió sobre el tema. 
Com bé ens van dir a classe i segons la nostra opinió, l'ús d'aquestes pissarres ha de ser exclusivament de suport. No pot ser la substituta de la pissarra tradicional, el guix i els llibres ja que els nostres alumnes no aprendrien bé la cal·ligrafia  i els hi seria tot tan fàcil que els hi costaria espavilar-se per fer un treball, entre d'altres.  Un altre problema que se'ns presenta si no s'utilitza com cal és la impossibilitat de fer classe si aquesta s'espatllés, o se'ns anés la llum. 
Si voleu i necessiteu més informació, en aquest PDF s'explica tot el que cal saber sobre les pissarres, les aplicacions, com utilitzar-les correctament, etc. 

Gràcies per llegir-nos, comenteu i esperem que us agradi.

2 comentaris:

  1. Sota el meu punt de vista considero que la pissarra digital pot aportar avenços en l'aprenentatge del nen, no obstant, aquest aprenentatge és més lent que amb una pissarra i uns llibres de text com els de tota la vida, ja que tenir una PDI, comporta està arrelat a les tecnologies i dependre d'elles constantment i no hem d'oblidar que són màquines que es poden espatllar o poden tenir un error en el sistema en el moment menys esperat. En el cas d'utilitzar la pissarra tradicional i els llibres de text, aquest aspecte de contrarellotge no es donaria!

    ResponElimina
  2. Estem d'acrod amb la vostra final reflexió. No s'ha de tenir com a element principal a l'aula sinó com a element de suport a l'aprenentatge dels infants. no podem estar tot el dia a sobre de la PDI per ser un element nou i innovador. Hem d'aprofitar els beneficis que ens aporta no abusar d'ella.

    ResponElimina